Hva kan brukerne forvente av kommunen?

  • At personale tar hensyn til brukeren, viser respekt og forståelse
  • At taushetsplikten overholdes
  • At det gis beskjed ved endringer på tidspunkt eller annen endring
  • At personalet legitimerer seg
  • At det senest fem dager etter henvendelse blir tatt kontakt for avtale om hjemmebesøk

 

Hva forventer kommunen av brukeren?

  • At det gis beskjed dersom brukeren ikke er hjemme. Hjelp gis kun når bruker er tilstede
  • At den enkelte tjenesteyter blir møtt med respekt
  • At det respekteres at personalet er underlagt taushetsplikt
  • At det tillates gjennomført tilpasninger for bruk av hjelpemidler i hjemmet
  • At adkomsten fram til bolig / eiendom er framkommelig
  • At det skaffes til veie hus nøkler ved behov, slik at hjemmetjenesten kommer seg inn for å yte avtalt bistand
  • At rengjøringsmateriell som mopper og moppestativ, kluter, toalettbørste, rengjøringsmidler, vaskemaskin og støvsuger på plass og i orden
  • At bruker selv ordnet med følge til lege, tannlege og andre offentlige instanser