ࡱ> 9Dbjbjss.9<^^PlȎkmmmmmmrfmm%%%k%k%%~G8zulyXW0Ȏ׊zBzz%mmdȎz^ f: UTBYGGINGSAVTALE for OMRDET SKOLEHAUGEN, BJRNEVATN GNR. 23 BNR. 425, 426, 427, 430, OG 431 Mellom Sr-Varanger kommune, org.nr. 942110286, videre benevnt kommunen, p den ene side og Bjrnevatn Nringspark AS, org.nr.986 307338 videre benevnt utbygger, p den annen side, er det i dag inngtt flgende avtale: Forml Formlet med denne utbyggingsavtale er: sikre at det stilles de samme krav til disponering av grunn og ferdigstillelse av anlegg innenfor og i tilknytning til det regulerte omrde avtalen omhandler, nr utbyggingen skjer i privat regi, som om kommunen selv hadde sttt for gjennomfringen. sikre at de anlegg m.v. som kommunen etter utbyggingen skal overta til eiendom og/eller vedlikehold holder de standarder som slik overtakelse krever. sikre at eventuelle krav som mtte bli fremsatt fra statlige myndigheter, p grunn av utbyggers planlsninger og gjennomfringsmte, blir oppfylt og bekostet av utbygger, og ikke senere kan gjres til gjenstand for refusjonskrav eller ansvar mot kommunen, eller utbyggere i tilsttende omrder, ut over hva som er fastsatt i denne avtale. 2. Grunnlag Avtalen gjelder for utbygging av ovenfor beskrevne omrde, i samsvar med regulerings-/bebyggelsesplan for Skolehaugen, egengodkjent av Sr-Varanger kommunestyre 20.10.2010, med endringer vedtatt 24.01.2013. Vedlagt denne avtale flger kartutsnitt for utbyggingsarealet, med gjeldende reguleringsbestemmelser. 3. Definisjoner For denne avtale er alle begrep sammenfallende med de definisjoner som fremgr av Plan- og bygningsloven av 27. Juni 2008 nr. 71, med tilhrende forskrifter og senere endringer, nr ikke annen henvisning er oppgitt. 4. Eiendomsforhold Kommunal grunn som inngr i utbyggingsomrdet forblir kommunens eiendom. Kommunen forplikter seg til inng kontrakt om tomtefeste med kjpere av bolig eller annen bygning oppfrt av utbygger. Gjelder utbyggingsavtalen bare opparbeidelse av byggegrunn, inngs festekontrakt med juridisk person som blir tildelt tomt. Dersom arealet som skal bygges ut berrer eiendom eller rettigheter som ikke disponeres av kommunen eller utbygger, er utbygger ansvarlig for erverve grunn eller sikre de ndvendige rettigheter ved avtale. Det samme gjelder dersom grunn eller rettigheter utenfor utbyggingsarealet m sikres for gjre tomtene byggeklare. For utbygging p areal som ikke er kommunens eiendom brer utbygger alle kostnader med grunnerverv, herunder mulig ekspropriasjon, innlsning og erstatningskrav som mtte flge av reguleringen. Ndvendig ekspropriasjons-hjemmel m dokumenteres. Utbygger skal dokumentere ved avtale med grunneier(e) ugjenkallelig fullmakt til underskrive fradelings- og sammenfyningsbegjringer, stifte tinglyste rettigheter og forpliktelser i eiendommen(e), samt opprette kjpekontrakter og skjte. Likeledes skal, om ndvendig, utbygger dokumentere konsesjon for erverv, tillatelse til bruksendring m.v. For veggrunn og trase for kommunalteknisk ledningsnett i en bredde p 2 to- meter p hver side av ledningen skal, for s vidt anlegg ligger utenfor kommunal eiendom, kommunen sikres rett til ndvendig vedlikehold av anleggene ved ting-lyst hefte p eiendommen(e). Utbygger dekker alle kostnader til dokumentavgifter, tinglysning og mlebrev for eiendommer kommunen skal overta eller ha tinglyste rettigheter til. 5. Plan for gjennomfring 5.1 Utbyggingsrekkeflge og utbyggingstempo skal vre som angitt i aktuelle vedtatte kommunale planer, eller, dersom slike vedtak ikke foreligger, som beskrevet i denne avtale. Innenfor disse rammer utarbeider utbygger fremdriftsplan for totalprosjektet. 5.2 Utbygger er ansvarlig for gjennomfring av utbyggingsprosjektet, teknisk, konomisk og juridisk, og dekker alle kostnader i forbindelse med planlegging og prosjektering fra inngelse av denne avtale, samt bygging og anleggskontroll for de kommunaltekniske anlegg og annen infrastruktur han har ansvar for etter denne avtale. Konsulenter, entreprenrer, kontrollrer og uavhengig byggeledelse som skal arbeide med de kommunaltekniske anlegg skal forhndsgodkjennes av kommunen. Ved utbygging av kabelnett for energiforsyning og telekommunikasjon. og eventuell rrledning for fjernvarme, skal utbygger srge for at dette skjer i samarbeid med berrte leverandrer. Fremtidig drifts-, vedlikeholds- og eiendomsforhold skal vre avklart. Elektriske anlegg skal vre godkjent av Varanger Kraft Nett AS. Utbygger skal levere plan for lekeplasser, samt utstyrsliste med produktinformasjon, og plan for ballsletter som viser oppbygging, fallforhold og bane-/toppdekke. Utbygger skal levere plan for ndvendig drenering av overflatevann fra veggrunn, lekeplasser og grntareal. Utbygger skal levere en vurdering av om det i utbyggingsomrdet er farlig terreng som br sikres s vel i anleggsperioden som ved ferdigstillelse, og hvilke sikringstiltak som vil bli gjennomfrt. Feltinterne veger, som ikke skal overtas av kommunen, skal om ndvendig planlegges med snuplass, i henhold til Vegnormalens definisjon, dimensjonert for renovasjonsselskapets innsamlingskjrety. Til samlet plan for utbyggingsomrdet skal det utarbeides kart som viser hvilke areal og anlegg kommunen ved ferdigstillelse skal overta til drift og vedlikehold. All planlegging skal skje i lpende dialog med kommunen. Kommunen oppnevner kontaktperson som utbygger plikter innkalle til alle byggemter. Utbyggingen forutsetter at ekstern og intern kommunalteknisk infrastruktur, herunder ogs kabler for energiforsyning og telekommunikasjon, samt eventuelt fjernvarmeanlegg, er ferdig utbygd frem til tomtegrenser/tilkoblingspunkt, og om ndvendig sikret, og at sosial/grnn infrastruktur som hovedregel skal vre etablert, fr annet anleggsarbeid og oppfring av boliger/bygninger innen omrdet tillates igangsatt. Fr kommunen kan tillate fysisk tilrettelegging i utbyggingsomrdet plikter utbygger stille full bankgaranti (pkravsgaranti) som sikkerhet for oppfyllelse av de krav denne avtale og avtalens vedlegg stiller til kvalitet, dimensjonering og frister for ferdigstillelse av de kommunaltekniske anlegg som inngr i avtalen, herunder opprydding etter anleggsarbeidet, samt som sikkerhet for prosjektets gjennomfring ved en eventuell betalingsinnstilling i utbyggers virksomhet Bankgarantien, tilsvarende NOK 100000,-, skal fremlegges for, og godkjennes av, kommunen. Garantien nedreguleres ved kommunal overtakelse av anleggene, jfr Norsk Standard 8405. 6. Kommunalteknisk infrastruktur De kommunaltekniske anlegg for veg, vann- og avlpsledninger (herunder ndvendig tilknytning mellom eksisterende offentlig veg og rrledningsnett og utbyggings-arealet), samt de interne anlegg for veg, vann, behandling av avlps- og overflatevann, kabelfringer og offentlige fellesareal, skal utfres etter flgende retningslinjer og bestemmelser: * Kommunestyrets vedtak om Bruk av utbyggingsavtaler i Sr-Varanger kommune. * Retningslinjer/normer som mtte eksistere for VA, veg, gatelys etc 6.2 Anleggene skal utfres i henhold til de beskrivelser, tegninger, detaljtegninger, profiler m.v. som utbygger har fremlagt og ftt godkjent av kommunen. Anleggsarbeid kan ikke startes opp fr kommunen har godkjent alle planer og detaljer for det aktuelle anlegg, eller den aktuelle etappe i trinnvis utbygging. Det skal bare brukes rene masser, definert som i SFTs faktablad TA nr 1853/2002, i forbindelse med de kommunaltekniske anlegg og som fyll-/planeringsmasse ved fellesareal. Pumper og lignende tekniske innretninger skal utstyres for fjernovervkning, og kommunikasjonsmessig tilpasses kommunens vrige overvkningsprogrammer for vann og avlp. Kommunen overtar ikke parkeringsplasser, lekeplasser eller private veger og stikk-ledninger til drift og vedlikehold. 6.6 Inntil kommunen har overtatt eiendomsrett og/eller drifts- og vedlikeholdsansvar for de kommunaltekniske anlegg kan ingen annen enn utbygger koble seg p, eller p annen mte gjre bruk av, den infrastruktur som er utviklet innenfor denne avtale, uten utbyggers tillatelse. Etter at kommunen har overtatt anleggene, er det kommunen som gir slik tillatelse. 6.7 Dersom utbygger vil fremme krav om refusjon overfor andre private grunneiere eller utbyggere etter Plan- og bygningsloven kap IX, skal planer og kostnadsoverslag vre forelagt disse, og refusjonsretten godkjent av kommunen, fr anleggsstart. Utbygger plikter selv srge for at et eventuelt krav fremsettes rettidig. Kommunen fatter endelig vedtak om refusjonens strrelse p basis av godkjent regnskap for prosjektet. Det kan bare kreves refusjon for den forholdsmessige del av hovedanlegg som skal betjene annen eksisterende bebyggelse, eller fremtidige utbygginger i henhold til vedtatt reguleringsplan for omrdet. 6.8 Nr anleggsarbeidet er avsluttet holdes ferdigbefaring og overtakelsesforretning for de anlegg og omrder som skal overtas av kommunen. Kommunen overtar ikke utendrsanlegg p sndekt mark. Flgende dokumenter og utstyrsdokumentasjon skal fremlegges: Produsenters opplysninger vedrrende monterings- og vedlikeholdsanvisninger Eventuelle sertifikater for ettersyn og prving Spesielle prosjekterings- og anbudsdokumenter Ajourfrte kart og profiler Kumtegninger og kabelplaner, inkludert gatelysplan FDV-dokumentasjon Utfylte kontrollskjema og innmlinger av VA-anlegg 6.9 Krav til utbedringer som kommunen stiller i forbindelse med overtakelsesforretningen skal oppfylles av utbygger for dennes regning. Overtakelse skal, som hovedregel, ikke skje fr utbedringsarbeidene er sluttfrt. Utbygger dekker mulige driftskostnader fr overtakelsen er gjennomfrt. Det skal gjelde 3 tre- rs garantitid for anleggene. 7. Generelle bestemmelser for opparbeidelse av arealet 7.1 Fr fysiske inngrep i omrdet tillates plikter utbygger innhente uttalelse fra Sametinget og Fylkeskonservator om mulige bevaringsverdige kulturminner i omrdet. Dersom det stilles krav om befaring av omrdet, bekostes denne av utbygger. 7.2 Utbygger plikter underske eksistensen av, og f pvist, eventuelle offentlige eller private kabler, rrledninger og andre nedgravde installasjoner fr utbygging igangsettes. Eventuell flytting/omlegging av slik infrastruktur bekostes av utbygger. Likeledes skal utbygger bekoste flytting, omlegging eller fjerning av bygg/anlegg, veger, lyper/stier og luftspenn, nr dette er forutsatt i vedtatt reguleringsplan. 7.3 Tiltak for sikring av vegetasjon, gjennomgende stier/lyper, bekkefar og lignende avtales med kommunen fr hogst, fjerning av humuslag eller terrengbearbeidelse igangsettes. 8. Kommunens rett til disponering av tomter og boenheter Ved salg/bortfeste av ubebygd tomteareal kan utbygger ikke stille andre vilkr til valg av hustype enn de som fremgr av vedtatt bebyggelsesplan. Det kan ikke stilles vilkr til bruk av bestemte leverandrer eller byggefirma. Utbygger skal utarbeide og bekoste ndvendig salgsmateriell, som skal omfatte priser og vrige salg-/festebetingelser for samtlige boenheter/tomter, regnskap for utbyggingskostnadene, inkludert verdien av grunn som skal inndekkes i tomteprisen, og fordelingen av disse p den enkelte boenhet/tomt. Beregningen skal stilles til kommunens disposisjon fr prospektet offentliggjres, slik at kommunen kan kontrollere hvilke finansieringstilbud som er knyttet til boligkjpet, eller om tomter/ boenheter kommunen har rett til utpeke kjper/fester til oppfyller Husbankens belningskrav m.v. Ved salg, bort- eller fremfeste av ubebygd grunn til tredjemann skal begge parter (utbygger og kommunen) innta i kontrakt/avtale at denne opphrer, og at grunnen faller tilbake til den tildelende part, mot retur av innbetalt kjpesum/innfestningssum, dersom byggearbeidene, i henhold til forutsetningene i regulerings-/ bebyggelsesplan, ikke er igangsatt innen antall mneder etter tildeling. Det beregnes ikke renter av inn-betalt belp. Utbygger forplikter seg til gi alle tomtekjpere, festere, boligkjpere eller leietakere, uavhengig av om tildeling har skjedd av kommunen, en grundig orientering om regulerings-/bebyggelsesplanen med tilhrende bestemmelser, tinglyste heftelser og annet som setter rammer for hvordan den enkelte tomt kan benyttes og bebyggelsens omsettelighet. 9. Kommunale avgifter, gebyrer og eiendomsskatt Mlebrev for tomtene utarbeides av kommunen etter gjeldende satser og regelverk. 9.2 For tomter i omrdet betales det til en hver tid gjeldende kommunale tilknytningsgebyr for vann og avlp. Tilknytningsgebyret forfaller til betaling nr byggemelding for det enkelte bolig- eller nringsbygg er godkjent. De rlige gebyrer for vann, avlp, renovasjon, feiing og branntilsyn som kommune- styret mtte fastsette, gjres gjeldende for alle tomter og bygninger i utbyggings-feltet, p samme mte som for andre eiendommer i sammenlignbare deler av kommunen. For areal regulert til boligforml innenfor utskrivningsomrdet, samt for verk og bruk i hele kommunen, innkreves eiendomsskatt. 10. Andre bestemmelser Navn p veger i omrdet fastsettes av kommunen. Gatenavnskilt, eventuelle trafikk-skilt og kumskilt settes opp av kommunen for utbyggers kostnad. Ndvendige skiltvedtak og skilters plassering fastsettes av kommunen. Utbygger kan ikke, uten kommunens samtykke, overfre denne avtale, med til-hrende rettigheter og plikter, helt eller delvis til andre. Dersom utbygger ikke oppfyller de forpliktelser han har ptatt seg gjennom denne avtale, har kommunen rett, men ikke plikt, til fullfre alle anleggsarbeider som det i henhold til ovenstende pkt 5.12 er stilt pkravsgaranti for. Utbygger plikter, gjennom avtale, nr grunneier er annen enn kommunen, sikre kommunen en slik rettighets-overfring. Nr kommunen eller utbygger selv ikke er grunneier til areal som omfattes av denne avtale, skal utbygger bekjentgjre avtalen for grunneier, og fremskaffe hans aksept, for s vidt gjelder hans berrte rettigheter, fr avtalen undertegnes av partene. Aksepten skal vedlegges denne avtale. 11. Tvister Eventuell tvist mellom partene om forstelsen av denne avtale skal primrt skes lst gjennom forhandlinger. Dersom dette ikke frer frem kan hver av partene, med 14 fjorten- dagers varsel, bringe tvisten inn for de ordinre domsstoler. Partene anerkjenner st-Finnmark tingrett som rett verneting. 12. Ikrafttreden og forbehold I medhold av Plan- og bygningsloven 17-4 2.ledd legges denne avtale ut til offentlig ettersyn i 30 dager. Utbygger bekjentgjr utlegging og hringsfrist gjennom annonse i lokalavisene. Avtaledokumentet gjres tilgjengelig p kommunens servicekontor. Innkomne merknader skal vurderes av partene fr undertegning. Utbyggingsavtale som bygger p plan tidligere godkjent av Sr-Varanger kommune-styre trer i kraft fra det tidspunkt den er underskrevet av signaturberettiget person for begge parter. Denne avtale er utferdiget i 2 to- eksemplar, hvorav partene beholder hvert sitt. Kirkenes, den For utbygger For Sr-Varanger kommune .. . Vedlegg Regulerings-/bebyggelsesplan med tilhrende bestemmelser Detaljkart i mlestokk 1:1000 89abij|  ! - 2 ŷŷŷŦraŷŷShoCJOJQJ^JaJ h: hCJOJQJ^JaJh: 6CJOJQJ^JaJ&h: h: 6>*CJOJQJ^JaJ h: 6>*CJOJQJ^JaJ hAX 6>*CJOJQJ^JaJhuCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJh$3CJOJQJ^JaJh: 5CJOJQJ^JaJh$35CJOJQJ^JaJ9abj ! G H I P x x  e f $a$gdo $ & Fa$gd $ & Fa$gd $ & Fa$gd$a$gdAX $a$gd$3$a$gd$32 ? F G H I P   @ A + B F v   d e f g r Ͼwi[Liho5CJOJQJ^JaJh BJCJOJQJ^JaJhoCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJh 9CJOJQJ^JaJhvCJOJQJ^JaJh5%CJOJQJ^JaJh5CJOJQJ^JaJ hfhCJOJQJ^JaJ)hfhB*CJOJQJ^JaJphhAX CJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJf g s t D E K  $h^ha$gdq $ & Fa$gdmP"$a$gdZ n $ & Fa$gdZ n$a$gdZ n $)^)a$gd $ & Fa$gdo$a$gdo $h^ha$gdo$a$gdo     B C D E k 0޿ޭvhvhvZKv=v=hmP"CJOJQJ^JaJhZ n5CJOJQJ^JaJh BJCJOJQJ^JaJh$CJOJQJ^JaJhZ nCJOJQJ^JaJ#hB*CJOJQJ^JaJph,hh6B*CJOJQJ^JaJph#hoB*CJOJQJ^JaJph hq6>*CJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJ h: 6>*CJOJQJ^JaJ hhoCJOJQJ^JaJ0Dk7789-.򹫝ssesesWB)h1c2h!B*CJOJQJ^JaJphh0)CJOJQJ^JaJho~CJOJQJ^JaJh9CJOJQJ^JaJh`|CJOJQJ^JaJh!CJOJQJ^JaJhF2CJOJQJ^JaJhqCJOJQJ^JaJhq5CJOJQJ^JaJhuCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJhmP"CJOJQJ^JaJh+CJOJQJ^JaJ89./+,-G  ^ `gd+$a$gd~, $ & F a$gd+$a$gd5%$a$gd0)$a$gd9$a$gd`| $h^ha$gd`|$a$gdq $ & F a$gdq*+,-.FHLx#GHMȹqcUcG9U9Uh]0CJOJQJ^JaJhTBCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJh2XCJOJQJ^JaJh+CJOJQJ^JaJhmP"CJOJQJ^JaJh+CJOJQJ^JaJh+5CJOJQJ^JaJh5CJOJQJ^JaJh~,5CJOJQJ^JaJh BJCJOJQJ^JaJh5%CJOJQJ^JaJhhxCJOJQJ^JaJh~,CJOJQJ^JaJGHHI*+pqrsUVgd=l$ & F$;^`;a$gd=l $h^ha$gd=l$ & F$;^`;a$gd *L$a$gd+$a$gd[T$a$gd+ & F$n<^n`9gd=l$ & F$;^`;a$gd=l\]^0ACH[CRc( 6 !!1!B!ӱ±ӱ±ӣ䁒ssdSss h>96>*CJOJQJ^JaJh5L>*CJOJQJ^JaJh5LCJOJQJ^JaJ h=lh5LCJOJQJ^JaJ h=lhCJOJQJ^JaJhV6CJOJQJ^JaJ h=lhLCJOJQJ^JaJ h=lheCJOJQJ^JaJ h=lhDmCJOJQJ^JaJh=lCJOJQJ^JaJh:oCJOJQJ^JaJB!!!!!!!!!!"""2"E"H"S"T"["""""###Ŷ}}}oaP h>9h"CJOJQJ^JaJhKCJOJQJ^JaJh.~CJOJQJ^JaJh"3MCJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJh"CJOJQJ^JaJh 5CJOJQJ^JaJh_]?5CJOJQJ^JaJhDmCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJ h5Lh5LCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJ#`### $$$%%%G&H&&&&0($0^`0a$gd's$a$gd~$a$gdTB$a$gd{i$a$gd9b$ & F h0^`0a$gd3C$a$gd*R $^a$gd*O'$a$gd>9 $h^ha$gd>9 $^a$gd"##########$ $ $Z$\$]$$$$$% %"%%%&%.%1%;%ŷŷŷŷŷōqcUcUh3CCJOJQJ^JaJhz5(CJOJQJ^JaJhuICJOJQJ^JaJh*RCJOJQJ^JaJh_]?CJOJQJ^JaJh.~CJOJQJ^JaJh'sCJOJQJ^JaJhjxCJOJQJ^JaJh9bCJOJQJ^JaJh*O'CJOJQJ^JaJh>9CJOJQJ^JaJ h>9h>9CJOJQJ^JaJ;%=%>%\%%%%%%%%1&6&8&F&G&&&&&&&&&&ȺȂtcQCh~CJOJQJ^JaJ#h"B*CJOJQJ^JaJph h_]?h{iCJOJQJ^JaJh'CJOJQJ^JaJh{iCJOJQJ^JaJh*O'CJOJQJ^JaJh'sCJOJQJ^JaJhuICJOJQJ^JaJhjxCJOJQJ^JaJh9bCJOJQJ^JaJh*RCJOJQJ^JaJh3CCJOJQJ^JaJhuCJOJQJ^JaJ&'' '/(0(2(5(:(f((())))***I*J*V*********++8+n+~+京򐂐tftXtftth|-CJOJQJ^JaJh3CCJOJQJ^JaJhZGCJOJQJ^JaJhYCJOJQJ^JaJhuCJOJQJ^JaJhc:CJOJQJ^JaJh@#ICJOJQJ^JaJh{iCJOJQJ^JaJh~CJOJQJ^JaJh'sCJOJQJ^JaJh*O'CJOJQJ^JaJh}TCJOJQJ^JaJ"0(1(2(***++',U,r,,,,,,$a$gd*R $^a$gd>9$ & F ,^`a$gd"hH $ & Fa$gdZG$^`a$gd[V $^a$gd}T$0^`0a$gd@#I$a$gd*O'~++++++U,,,,,r---.+.D.E.F.G.K.ȳȥ{m_PAh BJ5CJOJQJ^JaJh>95CJOJQJ^JaJh>9CJOJQJ^JaJhaQCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJh[VCJOJQJ^JaJh%%CJOJQJ^JaJh*RCJOJQJ^JaJ)h1c2hTBB*CJOJQJ^JaJphh{iCJOJQJ^JaJh}TCJOJQJ^JaJhZGCJOJQJ^JaJhNCJOJQJ^JaJ,E.F.G.H.I.J.K...x/y/11 11112$a$gd\$a$gdZ n $^a$gdTB$a$gd*$?^`?a$gd>9 $h^ha$gd;gd>9$0^`0a$gd[VK.........^/i/w/x/}/1 1%1w1x111111111ŷŷũӷśŊ|k]Nh\5CJOJQJ^JaJhZ nCJOJQJ^JaJ hZ nhmP"CJOJQJ^JaJhmP"CJOJQJ^JaJ h;h*CJOJQJ^JaJhYCJOJQJ^JaJh;CJOJQJ^JaJhc CJOJQJ^JaJh*CJOJQJ^JaJh>9CJOJQJ^JaJhmP"5CJOJQJ^JaJh;5CJOJQJ^JaJ112'2/2222234444A5B5C5D5M55t6v666ӷөn`RDRDh9CJOJQJ^JaJh2CJOJQJ^JaJhhY CJOJQJ^JaJ h>9h>9CJOJQJ^JaJhF CJOJQJ^JaJhzCJOJQJ^JaJh.CJOJQJ^JaJh} +CJOJQJ^JaJhCOCJOJQJ^JaJhpOCJOJQJ^JaJhTCJOJQJ^JaJh\5CJOJQJ^JaJh95CJOJQJ^JaJ22222B5C5D5666Y8Z8[8\8]8^8_88$a$gdgp$a$gdgp $ & Fa$gdgp$a$gd9$a$gdF $^a$gd>9 $ & Fa$gdF $a$gd. $ & Fa$gd} +$a$gdT6666X8Y8[8_8d8v8}88889:>:?:@:::´zlz^P^PBhgpCJOJQJ^JaJhO+~CJOJQJ^JaJhLCJOJQJ^JaJh;CJOJQJ^JaJhpuCJOJQJ^JaJhq5CJOJQJ^JaJhgp5CJOJQJ^JaJh BJCJOJQJ^JaJh>9CJOJQJ^JaJ h>9h>9CJOJQJ^JaJhF CJOJQJ^JaJh9CJOJQJ^JaJ h96>*CJOJQJ^JaJ8888999:::%;X;Y;Z;q;r;J< $ & Fa$gd~$a$gd~$a$gdq $ & Fa$gdR$a$gdq$ & F h0^`0a$gdO+~$?^`?a$gd;$a$gd; $ & Fa$gdpu$a$gdgp::::;#;$;%;W;X;Y;Z;^;p;q;J<<<==4>5>W?ȹrdVrHh>CJOJQJ^JaJh)CJOJQJ^JaJhBqCJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJhpCJOJQJ^JaJhh9_CJOJQJ^JaJh~CJOJQJ^JaJhC5CJOJQJ^JaJhq5CJOJQJ^JaJh BJCJOJQJ^JaJhO+~CJOJQJ^JaJhRCJOJQJ^JaJhqCJOJQJ^JaJJ<K<L<<<<5>6>7>W?X?Y?e?f?T@U@@@@@@@ $ & Fa$gd3$a$gdh9_$a$gdmX$a$gd>$a$gd3 $ & Fa$gdp$a$gdh9_W?X?Y?f???M@R@S@T@U@a@@@@@@@@@@AABBB乫n```RA h=lhCJOJQJ^JaJh=lCJOJQJ^JaJhw1CJOJQJ^JaJ#h3h35CJOJQJ^JaJh35CJOJQJ^JaJh BJCJOJQJ^JaJh>9CJOJQJ^JaJh)CJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJh4CJOJQJ^JaJhh9_5CJOJQJ^JaJhh9_CJOJQJ^JaJhmXCJOJQJ^JaJ@@@AAABBBCCCCCCCCCCCCC$a$gd$a$gd $ & Fa$gd=l $^a$gd=l$a$gdw1 $ & Fa$gdw1$a$gd3$a$gd3BCCCCCCCD#D2D6D7D8D9Dַt_)hQhQB*CJOJQJ^JaJph#hQB*CJOJQJ^JaJph)h hQB*CJOJQJ^JaJphh>9CJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJh4CJOJQJ^JaJ hQ5>*CJOJQJ^JaJhQCJOJQJ^JaJh=lCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJCCCCCCCCCCCD7D8D9D$a$gdQ$a$gd,1h. A!"#$% ^ 2 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtH@`@ NormalCJ_HaJmHsHtHLA L Standardskrift for avsnittTiT  Vanlig tabell4 l4a 0k 0 Ingen liste <@< =l  Listeavsnitt ^DD =l BobletekstCJOJQJ^JaJJJ =lBobletekst TegnCJOJQJ^JaJPK![Content_Types].xmlj0Eжr(΢Iw},-j4 wP-t#bΙ{UTU^hd}㨫)*1P' ^W0)T9<l#$yi};~@(Hu* Dנz/0ǰ $ X3aZ,D0j~3߶b~i>3\`?/[G\!-Rk.sԻ..a濭?PK!֧6 _rels/.relsj0 }Q%v/C/}(h"O = C?hv=Ʌ%[xp{۵_Pѣ<1H0ORBdJE4b$q_6LR7`0̞O,En7Lib/SeеPK!kytheme/theme/themeManager.xml M @}w7c(EbˮCAǠҟ7՛K Y, e.|,H,lxɴIsQ}#Ր ֵ+!,^$j=GW)E+& 8PK!ܪ Otheme/theme/theme1.xmlYMoE#F{oc'vGuرHF[xw;jf7q7J\ʯ AxgfwIFPA}H1^3tHyH >͙85BNe tY1?C K/^|Kx=#bjmo>]F,"BFVzn^3`ե̳_wr%:ϻ[k.eNVi2],S_sjcs7f W+Ն7`g ȘJj|l(KD-ʵ dXiJ؇$x$(:7vɗsKZj{ b_=<;~Ç~me~Oyj,_~3SŗO~{Wݣ 2|Hc"Mry 80´L'XKS9,G#}TO9 "1QBN;]YJ/hY%7'IX-\Lʸ}dwqķ7IoiލÉ!IB? º:~ݥKQJ ɦ6!.*!ގovgUVoC UYC7^*Co`U)9 I )hn  2lHA2rt#UM2y)WU]V~8daPnpJo&BZӁc];f́k_|"F {RU%lhp'n=w O=i>kZov[fDNc@M!͐,a'4Y_wp >*D8i&X\,Wxҕ=6.^ۄ Z *lJ~auԙՍj9 !bM@-U8kp0vbp!H#m|&HyȝC)^+Ikio ,A*k,GMg,JnO#KtZ妇|1ikBԥ0 ^W¦l|Vn[u~3j ȦyK$rzQL -V 5-nhxL|UviE>fO(8B#6¯S ܣioWnsΊ|{epv4Y%W:.t0O%Jݍq7ŔRN)z?@G[\׶Dž8t4~_`zd kH*K69mYiHE=hK&NaV.˒eLFԕU{D vEꦛdmNU(CNޜR콶3a3/TU-!޲!ljUJ[A++T[Xs/7s b1p߃1i7!߇ފ  9<2 0M\B!#;%&~+K.16:W?B9D#%'(*,-/0234689;=?Af GV#0(,28J<@C9D$&)+.157:<>@B8@0(  B S  ?  r { ~wzI[  r$~$$$$$"&&&T+j+..;<x7A "p&6W` 2<4 @ ""!&%&>*F* 88::;; ;t;;;;<89bEK / - H sun##)$T$U$q$r$$_00%3X3Z3q34J417V7Y7f78899;;;;;;<8<;<ef+ , G&K&Z0^0X3Y3887<;<)Qbg:d!BŒ+OR gG` {<Pq zH>^—QБ *ld 9v"L J)`e,4+yT<+j<1< j,2F|3'4$J3Mm5h¦0or9DVa>Р=rDAstUD FDNS)ERmƘzFڡ>B%IabuFSPlbPT`_W:YH WrZX7ja!*zFbPTbuFSDn}v"FD_qMm5`_WrDA,2G` ,4+PkQb))D4>~63AX hY c  : )P7@~"9b\Mn !mP"$%%JF'*O'z5({(} +^-]0w1F21c2!3$3GM6y;8f8c:>_]?TB3C}^Dq5EZG"hH@#I BJK *L5L"3MnN^POXOpO[T[V2XmXYFK[h9_z__PklZ n.2n:ogpuhx8[|O+~.~o~o^>t3ZL74oF +e2L*>9RL\Tpqzx";jx N99`|Qr+5%uV6vWmb*Ru{i@*IS=l 9;.'swb9 +f|-COuIC}T~0),B)? 'pu)DmaQq~,?Bqq9<;<@9<@UnknownG*Ax Times New Roman5Symbol3. *Cx Arial5. .[`)Tahoma?= *Cx Courier New;WingdingsA BCambria Math"qd'  o 2l 2l!24d<<2QKX ?$32!xx Utkast malhalvard kvamsdalelle)                           ! " # $ % & ' ( Oh+'0|   , 8 D P\dlt Utkast malhalvard kvamsdalNormalelle5Microsoft Office Word@Z@NB\a@T@t l 2՜.+,D՜.+,L hp  Sr-Varanger kommunel<  Utkast mal TittelL X. >DOKIDJPIDVARIANTVERSJONSERVER DATABASE BRUKERID VM_STATUSѯwPkosql1Websak_drift6169J  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry Fsl1TableD*WordDocument.SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjy  F'Microsoft Office Word 97-2003-dokument MSWordDocWord.Document.89q